19 Temmuz 2007 Perşembe

Hakkı ERDOĞAN (GULASOR)


Hakkı ERDOĞAN (GULASOR)

FORUM DERSIM
Makale yazari: Mehmet Yıldız Tarih, gün ve saat : 18. Temmuz 2007 20:30:03:
Su yaziya cevaben: Hakkı ERDOĞAN (GULASOR) makale yazari: www।karakocan.org Tarih, gün ve saat : 18. Temmuz 2007 07:25:11:


Hakkı Erdoğan
Hakkı Erdoğan 1984 eylülünde İstanbul Emniyet Müdürlüğü Siyasi Şübesi’nde işkence edilerek öldürüldü.
Hakkı Erdoğan’ı ilk kez durumumuzun “ağır” olmasından dolayı birlikte zaman zaman hücreden çıkarılma imtiyazına mazhar olduğumuz anda tanıdım. İşkenceci polislere göre ikimiz de pehlivanlara benziyorduk ve esaslı bir güreşe tutuşmamız seyredilmeye değer olacaktı. Ama şimdiki yarış ölmeme yarışıydı. “Bakalım hanginiz önce gidecek!” diyorlardı. Hakkı’ya çok tuz yedirmişlerdi. Hakkı Erdoğan kendinde sayılmazdı, yürüyemiyordu ve ağır işkenceler nedeniyle sürekli inliyordu.
Günleri tam hatırlamıyorum. Hakkı’nın sesi birden kesildi ve göze görünmez oldu. Aynı anda “bizim işkencecilerin” ( farklı timler tarafından sorgulanıyorduk) bana karşı tutumları değişti. İşkence bıçakla kesilir gibi birden kesildi. Bana kebab ısmarlamayı bile teklif ettiler. İçmem için bir şişe “Şaşal”suyundan verdiler. Hücredekileri bu sudan içmemeleri için uyarmaktan da geri durmadılar.
Metris cezaevinde Hakkı Erdoğan’ın öldürüldüğünü öğrendim. Katil polisler hakkında açılan davada şahit olarak dinlenmek için yaptığım bütün başvurular sonuçsuz kaldı.
Aradan neredeyse çeyrek asır geçmiş olacak… “Sağ kalmayı Hakkı Erdoğan’a borçluyum” düşüncesi aklımdan hiç çıkmadı.
Anısı önünde saygıyla eğiliyorum. Toprağı bol olsun.
Mehmet Yıldız

Hiç yorum yok: